Prentsa eta argitalpenak | Prentsa-oharrak

Prentsa-oharrak

MERCABILBAOK TOKIKO MERKATARITZA BULTZATZEKO KANPAINA JARRI DU MARTXAN, KALITATEZKO PRODUKTUEN ERREFERENTE GISA

Mercabilbaok tokiko merkataritza sustatzeko kanpaina abiarazi du, elikagaien banaketa katean erreferentziazko eragile eta Bilboko eta haren eremu metropolitarreko sustatzaile ekonomiko eta sozial gisa. Xabier Ochandiano Bilboko Udaleko Ekonomiaren Garapen, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotziak eta Aitor Argote Mercabilbaoko zuzendari nagusiak prentsaurrekoan aurkeztu dituzte gaur goizean xehetasun guztiak, Gurutze Beitia, Karmele Larrinaga eta Lander Otaola antzezleekin batera. Xabier Aburruzaga trikitilariak jarri dio soinu banda aurkezpenari.

“Jaten duguna garelako. Gertu erosita urrutira helduko gara”. Premisa horren pean, Mercabilbaok, egunero kalitatezko produktuak, zaporetsuak eta osasungarriak eskaintzen dituen eta Elikagai Unitatean jarduten duten handizkako enpresa guztien berme zigilua duen gertuko merkataritza arduratsuaren garrantzia nabarmendu gura du. Hiru helburu argi azpimarratzen ditu: merkataritzaren arloan belaunaldien arteko erreleboa bultzatzea, elikadura osasungarria sustatzea eta elikagaien banaketaren merkatuan egiten den jarduera ekonomikoari balioa ematea.

Horrela, eta bere plan estrategikoarekin bat eginez, kanpainaren bidez, enpleguarekin, kontsumo arduratsuarekin, ingurumenarekin eta elikagaiak alferrik galtzea saihestearekin duen gizarte erantzukizuna indartzen du. Etorkizuneko Mercabilbaori, hiribilduaren eta bere ingurunearen eraldaketa ekonomikoa eta soziala sustatzeko gai den zerbitzu enpresa publikoari, begirada.

KANPAINA HUNKIGARRIA ETA GERTUKOA

Gurutze Beitia, Karmele Larrinaga eta Lander Otaola antzezleak, zinean, antzerkian eta telebistan ikus-entzuleentzat ezagunak diren aurpegiak, osagai hunkigarria duten eta eguneroko bizitzako hiru errealitate ezagutzera ematen dituzten hiru istorioren protagonistak dira. Kontakizun bakoitzean, elikagaien banaketa katea osatzen duten eragile guztiak agertuko dira: handizkako enpresak eta merkatuko langileak, enpresa txikizkariak eta azken kontsumitzaileak. Horrez gain, Xabier Aburruzaga trikitilaria da gaur egungo doinu baten bitartez istorioei soinu banda jartzearen arduraduna.

HIRU ISTORIO, MERCABILBAORI ETA HURBILEKO MERKATARITZARI BURUZKO HIRU ERREALITATE

Erreleboa. “Hiriak lo diharduen bitartean, badira gure egunerokotasuna hobetzen laguntzen duten istorioak”

Eguneroko jardunean narratiba pertsonala eta naturala eginez, hurbileko merkataritzaren etorkizuna bermatuko duen belaunaldien arteko erreleboa bultzatzeko beharra azpimarratzen du, Bilboko eta inguruko ekonomia, enplegu eta gizarte eragile gisa.

Ezin dut burutik kendu. “Onena aukeratzen dugun bakoitzean, bizitzak bere irribarre onena oparitzen digu”

Protagonistaren bereizgarri den umore ukituarekin, Mercabilbaoren “Labela” duten eta “betiko fruta saltzaileak” saltzen dituen produktuen freskotasuna, zaporea eta kalitatea nabarmentzen ditu. Azken kontsumitzailearekiko konplizitatez beteta dagoen eta egunerokotasunaren garrantzia islatzen duen istorioa.

Edozein egunetan. “Egunerokotasunaren atzean, pertsona gehienentzat nekez ikus daitekeen sekretuz betetako mundu bat aurkitzea posible da”

Kanpainaren hiru aurpegiek modu atsegin eta dibertigarrian hausnartzen dute Mercabilbaori eta haren instalazioetan egunez egun eta atsedenik gabe egiten den lanari buruz. Handizkako enpresak, elikagaien segurtasuna, garbiketa, hondakinen kudeaketa, bezeroak… Mercabilbao osatzen duten eragile guztiak erakusten dira.

 

Prentsa oharra deskargatu

MERCABILBAOK ETA BILBOKO PORTUAK FRUIT ATTRACTION AZOKARA BIDAIATUKO DUTE, NAZIOARTEKOTZE ESTRATEGIA FINKATZEKO HELBURUZ

Bilboko Portuko Agintaritzak eta Mercabilbaok berriro hartuko dute parte batera Fruit Attraction Azokan, nazioarteko fruta eta ortuari ekoizpenaren ordezkaritza zabalena jasotzen duen nekazaritza sektoreko ekitaldi nagusian. Urriaren 22tik 24ra egingo da IFEMAn (Madril). Lankidetza horren bitartez nazioartekotze estrategia balioan jarri gura da, Penintsula iparraldeko nekazaritzako produktuak eta fruta inportatzen eta esportatzen dituen Elikadura Hub gisa.

Bi erakundeek urteak daramatzate lankidetza estuan, beste batzuen artean Hego Afrikatik, Hego Amerikatik eta Amerika Erdialdetik merkantzia sartzeko fluxuak handitzeko aukera ematen dien estrategiaren bidez. Horrez gain, frutak eta ortuariak Europara eta Penintsulako gainerako lekuetara berbidaltzeko gaitasuna ere ematen du. Horrela, Mercabilbaok eta Bilboko Portuak dauden sinergiak baliatzen dituzte, kargatzaile berriak erakartzeko.

2018an, fruten eta ortuarien Bilboko Portuko trafikoa 157.000 tonakoa izan zen, aurreko ekitaldian baino %16 gehiago; eta urte honetako urtarriletik abuztura, hazkundea %23koa da jadanik. Bilboko portuak eta bere operadoreek fruten eta ortuarien sektoreari ematen dizkioten abantaila nagusiak hauek dira:

  • 24 orduko Muga Ikuskaritza puntua, gaitasun hauek dituena: PIF, Deskarga portua, PED, PED/PDI, Radioaktibitatea, RAH eta  PPI
  • Edukiontzi eta roro terminalak.
  • Reefer konexioak edukiontzien terminalean.
  • Tenperatura kontrolatua duten biltegiak, produktu hoztuentzat eta izoztuentzat.
  • Operatiba arina.
  • Operazioen koordinazioa, merkataritza elektronikorako e-puertobilbao gure plataformaren bitartez, ahalik eta arintasun handiena izateko.
  • Mercabilbao, penintsula iparraldeko elikadura hub-a, Portutik 20 kilometrora
  • “Brexit proof port”

Mercabilbao

2018an, Mercabilbaoren komertzializazioa 253.900 tonatik gorakoa izan zen, eta horietatik 225.258 tona frutak, barazkiak eta ortuariak izan ziren, kopuru historikoa.

Mercabilbaok duen kokagune estrategikoa dela eta, Paris-Hendaia-Madril ardatzak bat egiten duen puntutik oso gertu, Kantaurialdeko autobiaren ondoan, eta lotura zuzenarekin autobide sarearekin, Bilboko Portuarekin batera leku ezin hobean dago nazioartekotze estrategia eraginkorra eta kalitatezkoa aurrera eraman ahal izateko. Abantaila lehiakorra da ortuarien eta fruten sektoreko operadoreentzat, baliabideen, ekonomiaren, denboraren, dauden azpiegituren edo biltegi logistikoen ikuspegietatik.

Prentsa oharra deskargatu

MERCABILBAO GERO ETA KUDEAKETA EREDU JASANGARRIAGORANTZ DOA AURRERA, 2018AN 253.900 TONA KOMERTZIALIZATUZ

Kudeaketan gardentasuna eta etika izatean, ingurumenaren aurreko errespetuan eta kontsumo arduratsuaren sustapenean oinarrituta, Mercabilbaok etorkizunari begira hasi du 2018-2021 ziklo estrategikoa, gorantz doazen jarduera emaitzekin. Horrela, 2018. urtearen amaieran, komertzializazio bolumena 253.951 tonakoa da, aurreko ekitaldian baino %2 gehiago.

Sektoreka, fruten eta ortuarien salmentak gorantz jarraitzen du, 225.258 tonako komertzializazio bolumena lortuz, hau da, aurreko ekitaldian baino %2,66 gehiago. Frutei dagokienez, azpimarragarriak izan dira platano, aguakate eta mango salmentak, %59,69ko, %34,81eko eta %32,77ko igoerarekin, hurrenez hurren, 2017arekin alderatuz. Ortuarien alorrean, kalabazaren, alberjiniaren eta tomatearen kontsumoak gora egin zuen, %5,89, %5,56 eta %4,8, hurrenez hurren. Iaz komertzializatutako fruta eta ortuari guztietatik, parte handiaren jatorria estatukoa izan zen (%87 inguru) eta gainerakoa inportatutakoa.

Arrainaren, itsaskiaren eta izoztutako itsasoko produktuen merkatuari dagokionez, 25.407 tona merkaturatu ziren, 2017an baino %5,77 gutxiago. Horrela, arrainak %6,52ko jaitsiera izan zuen, itsaskiak %1,05ekoa eta izoztutako produktuek %7,91. Biztanleen erosketa eta kontsumo ohituren aldaketak ere izan du eragina jaitsiera horretan. Azpimarratzekoa da Bizkaiko Golkoko portuak direla, oraindik ere, arrain fresko hornitzaile nagusiak, eta euren atzetik, Galizia. Itsaski gehiena, berriz, Galiziako portuetatik dator.

Fruten eta ortuarien, eta arrainen, itsaskien eta izoztutako itsasoko produktuen sektoreen prezioak antzekoak dira aurreko urteekin alderatuta.

Elikadura orokorreko produktuak, arrautzak, haragia, esnekiak eta elikagaiak orokorrean barne hartzen dituen sektore anitzari dagokionez, 3.285 tona komertzializatu zituen, aurreko urteetako joerarekin jarraitzen duen zifra, %0,5eko jaitsiera arinarekin.

Mercabilbao modu formalean eratu zenetik 50 urte baino gehiago eta errendimendu osoz ari denetik 47 urte igaro direnean, gaur egun merkatuak mila langile baino gehiago ditu, %100etik gertu dagoen okupazioa du eta ehun enpresa baino gehiago ari dira 13 hektareako azaleran. 2018ko abenduaren 31ko datarekin, Elikadura Unitateak 654.645 ibilgailu jaso zituen.

Merkatu jasangarriagorantz

Duela denbora gutxi martxan jarri den 2018-2021 Plan Estrategikoaren bitartez, Mercabilbaok ingurumenarekin, herritarren kontsumo arduratsuaren sustapenarekin, kudeaketa gardenarekin eta Penintsula iparraldeko elikagai galkorren despentsa handienaren garapen sozioekonomikoarekin gero eta merkatu eredu jasangarriagoan oinarrituta begiratzen dio etorkizunari.

Mercabilbaok herritarren kontsumo arduratsuan ardura duen eta hori bultzatu behar duen eragile gisa, aurrera jarraitzen du alperrik galtzen diren elikagaien bolumena murrizteko esfortzuekin. Horretarako, parte hartze aktiboa du elikagaien aurrezpenerako kontzientziazio kanpainetan, Bizkaiko Elikagaien Bankuarekin aritzen da, instalazioetan biltegi bat lagaz, soberan dauden elikagaiak modu arinagoan banatu ahal izan daitezen, gizarte jantokiei eta laguntza zentroei, besteak beste. 2018an Mercabilbaok 494 tona genero eman zituen, hau da, erakundeak jasotako guztiaren %21,23. Azpimarratu behar da, gainera, barrutian lan egiten duten 27 enpresa Elikagaien Bankuarekin lankidetzan aritu direla. Aldi berean, Elikadura Unitateak hondakinen bilketa selektiboak egiten ditu, animalien merkatura zuzenduta.

Ildo horretan, Mercabilbaok elikadura osasungarriaren garrantzia ikusgai bilakatzeko apustua egiten du, arrain, fruta eta ortuari zentzumen tailerren bitartez, ikasleei zuzenduta, eta baita profesionalek eta gizarteko beste kolektibo batzuek bertara egiten dituzten bisitei zuzenduta ere. 2018an 83 ikastetxeko 1.884 ikaslek hartu dute parte zentzumen tailer horietan. Gainera, Mercabilbao, Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailarekin batera, bizitza osasungarriko ohituren gaineko ekimenean parte hartu du, Euskadin haurren obesitatea prebenitzeko estrategia bat sortzea ekarri duena. Ekimenen marko berean aopa beharra dago Mercabilbaok “5 al día Fundazioan” parte hartzen duela, egunero fruta eta barazki freskoak kontsumitzea sustatzeko.

3S izenekoekin “Zaporetsua, Segurua eta Osasungarria” agerian jarri den bezala, Mercabilbaok gizartearekin duen erantzukizunak elikagai barrutia gainditzen du. Kudeaketa, kontrol eta garapen politikak, merkatuak herritarren eguneroko bizitzan parte hartzera daude zuzenduta. 2018an gastronomiarekin, kirolarekin, eguneroko jarduketan euskararen finkapenarekin eta elkartasunarekin erlazionatutako ekitaldietan hartu zuen parte, besteak beste.

Birziklapenaren aldeko apustua

Duela 10 urte baino gehiagotik merkatuak garbiketa zerbitzuaren kudeaketa integralaren eta instalazioen higiene-osasun baldintza onenak bermatuko dituen hondakinen kudeaketaren aldeko apustua egiten du, bertako eguneroko jarduera behar bezala gauzatuko dela bermatzeko. Horregatik, Mercabilbaok estrategia eraginkorrak bultzatzen ditu hondakinen bilketa selektiboan, horrela birziklapen kuotak eta balorizazioa handitzeko.

Horrela, sortutako hondakinen gainean lortutako birziklapen ehuneko osoa %38,50ekoa izan zen 2018an, aurreko ekitaldian baino %2,47 gehiago. Igoera horren arrazoia, paper eta kartoi, egur, eta fruta eta barazki organiko gehiago bildu zela izan da. Horrez gain Mercabilbaok berriztatu egin zituen garbiketa zerbitzua eta hondakinen kudeaketa osatzen duten ibilgailuak. Ondorioz, bilketan teknika aurreratuenak dituen eta ingurumena errespetatzen duen flota modernoagoa dauka.

Kalitatezko kudeaketa aurreratuari eta gizarte balioaren aldeko apustu irmoari dagokionez, 2018an, EUSKALITek, Eusko Jaurlaritzak bultzatutako fundazioak, emandako kudeaketa aurreratuaren diploma lortu zuen. Diplomaren xedea Euskadiko kudeaketa jardunbide onenak aintzatestea da.

Memoria osoa hemen: www.mercabilbao.eus

Prentsa oharra deskargatu

FRUTA ETA BARAZKIENTZAT MERKATU BERRIEN BILA JOANGO DIRA BERLINERA BILBOKO PORTUA ETA MERCABILBAO

Bilboko Portuko Agintaritzak eta Mercabilbaok fruta eta barazkien trafiko berriak erakartzeko dituzten abantailak azpimarratu nahi dituzte Fruit Logisticen, sektoreko Europako azoka nagusian. Otsailaren 6tik 8ra egingo da Berlinen.

Bi erakundeak batez ere Hego Amerikako eta Erdialdeko Amerikako merkatuei zuzenduko zaizkie, eta erakutsiko diete zer abantaila dituzten azpiegituretan eta zerbitzuetan fruta eta barazkiak Europara eta penintsula osora eramateko, errepideko garraioaren ordezko aukera gisa.

Prentsa oharra deskargatu

ABENDU HONETAN, MERCABILBAOK 20.000 TONA BAINO GEHIAGO MERKATURATZEA AURREIKUSTEN DU

Gabonetarako atzerako kontaketa hasi da, eta hori nabarmentzen da jadanik Mercabilbaon. Egun hauetan sal-erosketek gora egin dute, eta handizkarien helburua beste urtebetez errepikatzen da: kalitatezko produktu ugari prezio onean eskaintzea.

Iberiar Penintsularen Iparraldeko elikagai galkorren banaketa gune nagusiak joan etorri gehieneko egunak bizi ditu, eta gaur goizean bertan Xabier Otxandiano Bilboko Udaleko Garapen, Merkataritza eta Enplegu zinegotziaren bisita jaso du, Aitor Argote Mercabilbaoko Elikagai Unitatearen zuzendari gerentearekin batera.

Prentsa oharra deskargatu

BILBOKO PORTUAK ETA MERCABILBAOK FRUIT ATTRACTION AZOKARA BIDAIATUKO DUTE, EUREN NAZIOARTEKOTZE ESTRATEGIAN AURRERA EGITEKO

Nazioarteko azoka Madrilgo IFEMAn egingo da urriaren 23tik 25era.

Parte hartu aurreko egunetan zenbait lan jardunaldi egingo dituzte Hego Amerikako eta Erdialdeko Amerikako enpresen hogeita hamar arduradunekin.

Helburua, frutak eta ortuariak Europa iparraldera eta Penintsula bertara berbidaltzeko eta Hego Afrikatik, Hego Amerikatik eta Erdialdeko Amerikatik generoa ekartzeko estrategia bateratuaren abantailak balioan jartzea da.

Prentsa oharra deskargatu
1/812345...»

Nabarmendutako gaurkotasuna

Albistea

Bizkaiko 2.100 ikasle baino gehiagok parte hartuko dute 2019-2020 Zentzumen Tailerretan

Gehiago irakurri

Iragarki ofiziala

Ezhoizko Bazkide Orokorra

Gehiago irakurri

Prentsa oharra

MERCABILBAOK TOKIKO MERKATARITZA BULTZATZEKO KANPAINA JARRI DU MARTXAN, KALITATEZKO PRODUKTUEN ERREFERENTE GISA

Gehiago irakurri

Urteko txostena

2018 urteko txostena

Deskargatu

Sartu bideoen atalera

Ikusi bideoak

Argitalpena

Lau urtaroak

Deskargatu

Esta web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios el usuario acepta el uso que hacemos de estas 'cookies'.

Informazio gehiago